torsdag 15. september 2016

EN LITEN INTRODUKSJON

Mitt navn er Louise og jeg ELSKER mat. Jeg gleder meg allerede til neste måltid i det jeg inntar ett, så jeg kan vel definere meg selv som et matvrak. Dette skyldes nok at jeg har vokst opp med foreldre som også er matglade. Etter et to-års opphold i Singapore hvor vi fikk sjansen til å smake på krydder fra hele verden ble min mor ivrig på å teste disse fantastiske rettene ut selv. Så når vi kom hjem igjen til Norge begynte hun å eksperimentere med eksotiske smaker på kjøkkenet. Resten av familien var smakskaniner, noe ingen av oss hadde noe i mot.

Nå som jeg nettopp har flyttet hjemmifra skjønner jeg først nå hvor dyrt mat egentlig er. Så for å ha muligheten til å kunne fortsette å lage og spise nydelig mat må jeg rett og slett tenke smart og finne alternativ løsninger. Dette har jeg gjort i noen måneder nå og jeg ser hvor mye det går an å spare, god og sunn mat behøver nemlig ikke å være så dyrt som du tror.

Hver uke kommer jeg til å komme med et forslag til en ukesmeny med et anslag på prisen per middag. Her vil jeg fokusere på kjernen av måltidet, men jeg kommer ofte til å legge med tips til gode ingredienser som passer bra til. Dette vil naturligvis strekke litt i prisen. Jeg håper du ønsker å følge meg på reisen til en billigere hverdag!





- Lolan

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar